středa 21. května 2014

Pavlova




Pavlova je naprosto neodolatený lehký dezert, který Vás naprosto uchvátí. Původ dortu je někde v Austrálii či  na Novém Zélandu a jmenuje se Pavlova na počest baletky Anny Pavlovové. Poprvé a naposledy jsem ho měla u kamarádky, když mi bylo 16 let a už tehdy jsem z něj byla naprosto nadšená. Toto je moje druhá Pavlova v životě a první, kterou jsem kdy sama připravila... myslím, že se povedla :) ... a rozhodně ji od teď budu dělat časteji. 



Recept: 
bílky ze 4 větších vajec
225g cukru krupice
2 polévkové lžíce kukuřičné škrobové moučky
1 polévková lžíce vinného octa

Na náplň a ozdobu:
2 kelímky smetany ke šlehání (asi 300ml)
500g sezónního ovoce - já měla jahody a kiwi
moučkový cukr na posypání

Bílky vyšleháme ve šlahači, až se začnou tvořit tuhé špičky. Postupně přisypáváme cukr a zašleháváme ho do bílkové hmoty.  Nakonec přidáme škrobovou moučku a ocet a ještě zlehka prošleháme. Na plech vyložený pečícím papírem dáme bílkovou směs -  vytvarujeme kruh o průměru 20cm. Pokud chcete mít ozdobný okraj, kraje Pavlovy stěrkou vytáhněte nahoru.  



 Troubu důkladně předehřejte na 170°C (program horký vzduch). Pak teplotu snižte na 100°C a dejte péct Pavlovu. Pečte ji pomalu při nízké teplotě 90minut. Troubu neotevírejte a po ukončení pečení nechte Pavlovu v troubě kompletně vychladnout. 


upečená Pavlova zatím bez zdobení





Pavlova je velmi křehká, tak s ní zacházejte velmi opatreně. Dort zdobíme do tuha vyšlehanou šlehačkou a pokrájeným omytým ovocem. Celý dort můžeme na konec posypat moučkouvým cukrem. Počítejte s tím, že se při porcování trochu rozpadne, ale chuť je tak úžasná, že to tento  malý detail naprosto přebije :)









Žádné komentáře:

Okomentovat